Pagina's

donderdag 25 juli 2013

IK

Elke dag ontmoeten we meneer "ik"
Hij is gemakkelijk te herkennen
Hij zegt altijd "ik, "ik, "ik.
Meneer "ik"is vol van zichtzelf.
HIj voelt zich het centrum van de wereld.
Hij is doof voor elke oproep,
voor elk woord van een ander,
blind voor elk gebaar, voor elke blik.
Hij is gefascineerd door zijn eigen "ik",
volkomen in beslag genomen door zijn eigenbelang
Meneer "ik"is nooit vrij, nooit beschikbaar.
Meneer "ik"woont in ieder mensenhart,
Meneer "ik"vindt zichzelf geweldig,
Er zo plezier aan te beleven zijn
ware het niet lastig om ermee te leven.
Als je wat vertelt, heeft hij een verhaal dat nog sterker is.
Je werk is amper vermeldenswaard,naast wat hij presteert.
Zijn tegenslagen zijn wereldrampen.
Zonder het te weten dreigt hij onuitstaanbaar te worden
Wat erger is, hij is de rem voor zijn omgeving
Daarom: zet hem BUITEN
Zeg "wij"en voel je samen een medemens,
deel hun zorgen, hun vreugden en verdriet
Wees een doodgewone medemens.


1 opmerking:

Bedankt voor het langskomen en het achterlaten van een berichtje,
Joke